Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, σε όλο τον κόσμο γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, ημερομηνία γέννησης του Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Με αναφορά στη ζωή και το έργο του ξεκίνησε και η βιβλιογιορτή στην τάξη μας!

Θυμηθήκαμε κάποια από τα παραμύθια του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν όπως: Η Τοσοδούλα, Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα, Η βασίλισσα του χιονιού, Το ασχημόπαπο, Η πριγκίπισσα και το ρεβίθι, Το κοριτσάκι με τα σπίρτα.

Επίσης, αναφερθήκαμε στους αδελφούς Γκριμ που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς συλλέκτες παραδοσιακών παραμυθιών όπως: η Κοκκινοσκουφίτσα, ο Παπουτσωμένος γάτος, Ο λύκος και τα επτά κατσικάκια, Ο Κοντορεβιθούλης, Η  Χιονάτη και οι επτά νάνοι, η Ραπουνζέλ και η Σταχτοπούτα.

Ο πιο γνωστός όμως από τους αρχαίους μυθοποιούς ήταν ο Αίσωπος. Θεωρείται ο κορυφαίος της λεγόμενης διδακτικής μυθολογίας. Πρωταγωνιστές στους μύθους του είναι ορισμένα ζώα όπως η αλεπού, ο λύκος, το λιοντάρι κ.ά., που μιλούν και ενεργούν σαν άνθρωποι.

Για τους μαθητές της Τρίτης όμως, στην ώρα της Ευέλικτης Ζώνης, έχει ξεκινήσει εδώ και μερικούς μήνες, να εκπονείται το Πολιτιστικό Πρόγραμμα Καινοτόμων Δράσεων με θέμα: « Δανειστική Βιβλιοθήκη και προώθηση της φιλαναγνωσίας ».

Αρχικά έφεραν βιβλία από το σπίτι, έφτιαξαν ατομικές καρτέλες με τα στοιχεία κάθε βιβλίου, την ατομική κάρτα μέλους της βιβλιοθήκης και έστησαν έτσι το «Ανταλλακτικό βιβλιοπωλείο της τάξης».

Στη συνέχεια δανείστηκαν βιβλία από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη του Σχολείου κατηγοριοποιώντας τα σε κλασικά, σύγχρονα, λογοτεχνικά, παραμύθια, κ.ά.

Όταν διαβάζουν κάποιο βιβλίο κάνουν τη βιβλιοπαρουσίασή του, η οποία γίνεται με το βιβλιόδεντρο της τάξης που δημιούργησαν ή καλύτερα … φύτεψαν!

Σε αυτό το δέντρο οι μαθητές κολλούν «φύλλα» στα οποία γράφουν μερικά στοιχεία από το βιβλίο που διάβασαν (τίτλος βιβλίου, συγγραφέας, ήρωες και τι τους άρεσε περισσότερο).

Όσα περισσότερα βιβλία διαβάζουν, τόσα περισσότερα φύλλα κολλούν, μέχρι το βιβλιόδεντρο να γίνει καταπράσινο!

 

Οι δραστηριότητες συνεχίστηκαν με την επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης μας, με ανάλογες κατασκευές στην τάξη και φυσικά γράφοντας και ζωγραφίζοντας το δικό τους παραμύθι.

Συχνά γίνεται συζήτηση για την αξία των βιβλίων στην εποχή μας, όταν η τηλεόραση και η τεχνολογία  καταστρέφουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.

 

Οι μαθητές γράφοντας τα δικά τους μηνύματα, μας λένε ότι …

Μ ’ένα βιβλίο μπορείς … 

να μάθεις, να διασκεδάσεις, να φανταστείς, να ταξιδέψεις,

να συγκινηθείς, να γελάσεις, να μορφωθείς, να ονειρευτείς, να παίζεις, να μαγευτείς!