Μαθαίμουμε παίζοντας… γεωγραφία!

Μαθαίμουμε παίζοντας… γεωγραφία!

Σκεφτήκαμε και παίξαμε ένα απλό παιχνίδι με κάρτες, για να μάθουμε? παίζοντας, τις μεγαλύτερες οροσειρές, πεδιάδες, λίμνες,  καθώς και τους μεγαλύτερους ποταμούς της Γης μας!

Την αφορμή μας την έδωσε το μάθημα της Γεωγραφίας, στα κεφάλαια13ο-14ο, όπου γίνεται αναφορά και μελέτη σε αυτά τα γεωμορφολογικά στοιχεία, ανά Ήπειρο!

Τι κάναμε:

  1. Φτιάξαμε κάρτες με την απεικόνιση των Ηπείρων
  2. Γράψαμε τα γεωμορφολογικά στοιχεία που αφορούν την αντίστοιχη Ήπειρο(σύμφωνα με το βιβλίο), στην πίσω πλευρά κάθε κάρτας.
  3. Μελετήσαμε τα στοιχεία που αφορούν την κάθε Ήπειρο ξεχωριστά.
  4. Φτιάξαμε κάρες με το όνομα κάθε γεωμορφολογικού στοιχείου που μελετήσαμε.
  5. Παίξαμε!

Οδηγίες: Πώς παίξαμε!

  • Χωριστήκαμε σε πέντε ομάδες (όσες και οι Ήπειροι).
  • Η δασκάλα μας μοίρασε τις κάρτες με την απεικόνιση των Ηπείρωνμια κάρτα για κάθε ομάδα– (χωρίς τα γεωμορφολογικά στοιχεία στην πίσω πλευρά!).
  • Η δασκάλα μοίρασε επίσης τις κάρτες με τα αναγραφόμενα γεωμορφολογικά στοιχεία, ανακατεμένα με τυχαίο τρόπο, στις ομάδες.

Στόχος:

Η κάθε ομάδα, με σειρά, πρέπει να αναγνωρίσει την Ήπειρο που απεικονίζει η κάρτα της και στη συνέχεια να αναζητήσουν τα μέλη της, τα στοιχεία που έχουν αναλάβει!(άλλος τις οροσειρές, άλλος τις λίμνες? κ.ο.κ.)

Βαθμοί ? αποτελέσματα:

Μόλις ολοκληρώνουν όλες οι ομάδες την αναζήτηση, ανακοινώνουν τα αποτελέσματά τους.

Αν έχουν συμπληρώσει σωστά τα στοιχεία που αναζητούν, μπορούν να προχωρήσουν στον επόμενο γύρο αναζήτησης στοιχείων άλλης Ηπείρου, με περισσότερους βαθμούς, παίρνοντας έναν βαθμό για κάθε σωστή αναζήτηση. Αν έχουν λάθη, χάνουν έναν βαθμό για το κάθε λάθος!

Η δασκάλα μαζεύει και ξαναμοιράζει τις κάρτες, σημειώνοντας τους βαθμούς της κάθε ομάδας.

Tέλος ? νικητής:

Το παιχνίδι φτάνει στο τέλος, όταν η καθεμιά ομάδα, ολοκληρώνει τις αναζητήσεις της και για τις πέντε Ηπείρους!

Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους βαθμούς.