Ρώτα το νερό… τι τρέχει!

Ρώτα το νερό… τι τρέχει!

Τελειώνοντας την ενότητα «Ρώτα το νερό? τι τρέχει» στο μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας, μάθαμε πόσο αναγκαίο και χρήσιμο υπήρξε το νερό από τα παλιά χρόνια. Και πως, για να φτάσουμε εμείς να το χρησιμοποιούμε και να το εκμεταλλευόμαστε, κάνει διαρκώς κύκλους.

Όχι για να μας ζαλίσει, αλλά για να μας φροντίσει. Βοηθάει βέβαια και ο ήλιος σε αυτό και μάλιστα πολύ, γιατί με τις θερμές ακτίνες του κάνει τα νερά των θαλασσών, των λιμνών και των ποταμών να ανεβαίνουν ψηλά και σαν υδρατμοί που γίνονται να σχηματίζουν τα σύννεφα. Μα εκεί ψηλά, μερικές φορές, δεν κάνει και τόσο ζέστη! Και όταν τα σύννεφα?  κρυώσουν, οι υδρατμοί τους γίνονται πάλι νερό και? βαραίνουν. Έτσι, από το βάρος, να σταθούν πια στα ύψη δεν μπορούν. Γίνονται βροχή, χιόνι ή χαλάζι και επιστρέφουν εκεί από όπου ξεκίνησαν, στις λίμνες, στα ποτάμια και στις θάλασσες.Και άντε πάλι από την αρχή! Ένας κύκλος ξανά και ξανά, γεμάτος ζωή, που μας δίνει ζωή.

 

Ακολουθήσαμε τον ποταμό που συνέχεια κυλάει και είναι πολύ ευτυχισμένος γιατί εκεί, στην άκρη του ταξιδιού του τον περιμένει με ολάνοιχτη την πελώρια αγκαλιά της η αγαπημένη του Θάλασσα!

Μιλήσαμε για τη σχέση που έχει το νερό με τη θρησκεία, τους μύθους και τις παραδόσεις και γιατί οι αρχαίοι Έλληνες λάτρεψαν τις πηγές, τα ποτάμια και τις λίμνες σαν θεότητες.

Μάθαμε για το ταξίδι που κάνει το νερό μέχρι να φτάσει στις βρύσες των σπιτιών μας, μια διαδρομή περίπου 200 χμ. διασχίζοντας τους νομούς Φωκίδας, Βοιωτίας και Αττικής.

Γίναμε ανιχνευτές διαρροών? και συζητήσαμε τι μπορούμε να κάνουμε για να μην ξοδεύουμε άσκοπα νερό.

 

Συζητήσαμε για επαγγέλματα που έχουν σχέση με το νερό και χάθηκαν στο χρόνο, όπως ο νερουλάς και ο  παγοπώλης.